História kockovej centrály 3/8

Dnes sa opäť posunieme v čase do počiatkov našej Minecraft centrály. Dnes to bude o počiatkoch verzie beta 1.8, ktoré priniesli bežné problémy z aktualizáciami pluginov na novú verziu a o tom ako nám Mojang odhaľoval novinky verzie beta 1.9. Verím, že moja séria k dvojročnému výročiu našej centrály, ktoré sa blíži si už našla svojich čitateľov a už sa tešíte na ďalšiu časť o tom čo sa písalo na našich stránkach.

Už krátko po príchode verzie beta 1.8 sa objavil na stránke minecraft.net pre-release na verziu beta 1.9. Na prvý pohľad vyzerá všetko rovnako no na vygenerovanej mape sa objavuje NPC dedinka z villagermi. Neskôr sa na Notch-ovom twiteri objavujú ďalšie novinky enchant table, a informácia o 161 základných elixíroch, ktorých účinky sa majú dať rôzne kombinovať čo má v konečnom dôsledku priniesť 2653 rôznych elixírov. Asi môžeme byť radi, že ich toľko naozaj nie je 😀 Tiež sa po stlačení klávesy F3 objaví debug obrazovky z dnes už opäť odstráneným grafom z využitím prvkov hry.Celkovo verzia Beta 1.9 má ohlásených mnoho noviniek hlavne blokov a mobov v nethery.Na spomínanom notchovom twiteri sa objavil aj odkaz na niekoľko sekundové video ktoré až po zosvetlení odhalilo pre nás odhalilo údajný end a nového dračieho moba.

[youtube id=“Hyi5xNmyptY“ width=“600″ height=“350″]

Aby tých očakávaných noviniek do verzie beta 1.9 nebolo málo v jednom z ďalších pre-release sa objavia mláďatá zvierat a teda možnosť založiť si vlastné chovné farmy.

V októbri 2011 sa na android markete (dnes google play) objavuje Minecraft Pocket Edition, čiže Minecraft pre mobilné telefóny z OS Android, ktorý je oproti PC verzii značne osekaný, ale pracuje sa aj na jeho vývoji…

Dnešnú časť ukončíme dňom 16.október 2011 kedy štúdio Mojang oslávilo svoje prvé narodeniny. A tu si dovolím zacitovať z článku ktorý na našej centrále vyšiel pri tejto príležitosti:

Práce na Minecrafte začali v lete roku 2009, kedy Notch prvý krát prišiel s nápadom vytvárať hru, ktorá by bola prienikom hier Dwarf Fortress, Rollercoaster Tycoon a Dungeon Keeper. S postupom času hru stále menil a prerábal, avšak najväčšia zmena nastala, keď si zahral hru Infiniminer. Uchvátil ho “kockovaný” svet, ktorý bol v tejto hre prezentovaný a rozhodol sa ho implementovať aj do Minecraftu. Hra sa zmenila z ťahovky, v ktorej ovládate tím hrdinov na FPS-like hru, v ktorej zbierate suroviny a za pomoci vlastnej predstavivosti vytvárate čokoľvek Vás napadne.

Po približne pol roku prác prišli prvé náznaky záujmu hráčov o Minecraft. Notch zarobil dostatočný počet peňazí, aby mohol opustiť svoju každodennú prácu programátora a začal sa naplno venovať vývoju Minecraftu.  Medzičasom si ho všimlo aj známe vývojárske štúdio VALVE, ktoré si ho pozvalo na interview a chcelo s ním naviazať pracovný pomer. Avšak Notch sa rozhodol ostať “na voľnej nohe” a pokračovať na vývoji Minecraftu spolu s jeho priateľom Jackobom.

S postupom času prišli do Mojangu Daniel, Carl, Junkboy, neskôr Daniel doporučil prizvať Jeb_a a ani nevedno ako, Mojang má dnes 12 členov  (počet členov počas prvých narodenín- pozn. redaktora)

 

Be the first to comment

Leave a comment